Zeměpis 6. ročník - Svět se propojuje
Zapsat a naučit se do 29. května 2020Řešení úkolu: bohatý Sever, chudý Jih; bohaté státy - například USA, Německo X chudé státy například Etiopie, Somálsko
Svět se propojuje
• nejrychlejší zdroj informací - internet, k napsání dopisu do vzdálené země internet - e-mail• v obchodech výrobky z celého světa, na typicky českém výrobku může být uvedená jiná země výroby (česká firma má pobočku v zahraničí)
• informace o celém světě - knihy, časopisy, noviny, rádio, televize, internet
Škodlivé dopady propojení světa:
a) přenášení škodlivých látek větrem do cizích zemí
b) nemoci - šíří se formou cestovního ruchu
c) válečné konflikty - ohrožují bezpečnost celého světa
Globální problémy = problémy týkající se celého světa, státy celého světa se je snaží společně řešit.
Patří sem:
a) výzkum kosmu
b) využití vzdušného prostoru pro leteckou dopravu
c) pravidla obchodu
d) rozdělení využití oceánů a moří pro rybolov a plavbu
e) pomoc nejzaostalejším zemím
f) pomoc při katastrofách
https://edu.ceskatelevize.cz/100-let-od-pandemie-spanelske-chripky-5e441f69d76ace2c451de433
https://edu.ceskatelevize.cz/globalni-oteplovani-5e4424842773dc4ee4139d1b
! Úkol - vyřeš a pošli do 29. 5. 2020
1. Jak se nazývají jevy a vztahy, týkající se celého světa nebo jeho velké části?
a) lokální b) regionální c) globální d) mezinárodní
2. Státy světa musí řešit mnoho společných záležitostí. Souhlasíš s uvedeným?
- výzkum kosmu ANO X Ne
- rozdělení využití půdy ANO X NE
- využití vzdušného prostoru pro leteckou dopravu ANO X NE
- výzkum přírodních útvarů ANO X NE
- pravidla obchodu ANO X NE
- rozdělení využití oceánů a moří pro rybolov a plavbu ANO X NE
- využití jezerních ploch pro vodní dopravu ANO X NE
hotovo
OdpovědětVymazat