pátek 22. května 2020

Zeměpis 6. ročník - Svět se propojuje

Zeměpis 6. ročník - Svět se propojuje

Zapsat a naučit se do 29. května 2020
Řešení úkolu: bohatý Sever, chudý Jih; bohaté státy - například USA, Německo X chudé státy například Etiopie, Somálsko

Svět se propojuje

• nejrychlejší zdroj informací - internet, k napsání dopisu do vzdálené země internet - e-mail
• v obchodech výrobky z celého světa, na typicky českém výrobku může být uvedená jiná země výroby (česká firma má pobočku v zahraničí)
• informace o celém světě - knihy, časopisy, noviny, rádio, televize, internet
Škodlivé dopady propojení světa:
a) přenášení škodlivých látek větrem do cizích zemí
b) nemoci - šíří se formou cestovního ruchu
c) válečné konflikty - ohrožují bezpečnost celého světa
Globální problémy = problémy týkající se celého světa, státy celého světa se je snaží společně řešit.
Patří sem:
a) výzkum kosmu
b) využití vzdušného prostoru pro leteckou dopravu
c) pravidla obchodu
d) rozdělení využití oceánů a moří pro rybolov a plavbu
e) pomoc nejzaostalejším zemím
f) pomoc při katastrofách
https://edu.ceskatelevize.cz/100-let-od-pandemie-spanelske-chripky-5e441f69d76ace2c451de433
https://edu.ceskatelevize.cz/globalni-oteplovani-5e4424842773dc4ee4139d1b

! Úkol - vyřeš a pošli do 29. 5. 2020
1. Jak se nazývají jevy a vztahy, týkající se celého světa nebo jeho velké části?
a) lokální          b) regionální            c) globální               d) mezinárodní

2. Státy světa musí řešit mnoho společných záležitostí. Souhlasíš s uvedeným?
- výzkum kosmu              ANO X Ne
- rozdělení využití půdy         ANO X NE
- využití vzdušného prostoru pro leteckou dopravu      ANO X NE
- výzkum přírodních útvarů          ANO X NE
- pravidla obchodu            ANO X NE
- rozdělení využití oceánů a moří pro rybolov a plavbu           ANO X NE
- využití jezerních ploch pro vodní dopravu           ANO X NE

1 komentář: